Metro | Stacja Wilanowska (fot. Marcin Dziubiński) |
"Ratusz" okazał się największa dotychczas stacją warszawskiego metra, z wieloma przejściami podziemnymi i rozbudowanym pasażem handlowym. O awangardowym wyglądzie stanowią stalowoniebieskie kafelki zharmonizowane z metalowymi halogenami, srebrnymi budkami telefonicznymi i ciemnoszarym sufitem. Stacja "Świętokrzyska" utrzymana jest w spokojnej pastelowej kolorystyce z przewagą żółci i zieleni. Od 1990 roku warszawskie metro jest finansowane wspólnie przez państwo i samorząd miasta, który na ten cel zaciągnął pożyczkę. Mimo że uważane jest za jedno z najtańszych, stale boryka się z problemami finansowymi. Z tego powodu pod znakiem zapytania stoi termin oddania całej pierwszej linii metra, która miała dotrzeć do Młocin za cztery lata. Budowa, na którą potrzeba jeszcze 1,3 mld złotych, przeciągnąć się może nawet do 2008 roku. Cała pierwsza linia z Kabat do Młocin oraz kolejne dwie obecnie projektowane (z Bemowa na Bródno i z Gocławia do Dworca Zachodniego) miałyby łącznie 70 km podziemnych tuneli i 70 stacji. Marcin Dziubiński Komunikacja miejska |