www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa > Media > Prasa

Prasa

Na terenie stolicy wydawane i kolportowane są także liczne pisma ogłoszeniowo-reklamowe, właściwie pozbawione treści autorskich i dziennikarskich, bo zwykle w całości wypełnione reklamami i płatnymi ogłoszeniami.

Osobną grupę, możliwą do wydzielenia ze względu na swoistą funkcję, którą pełnią, stanowią periodyki urzędowe, informujące o działalności jakiejś instytucji. Są to m.in. „Biuletyn BUW”, „Magazyn Bibliotek Mokotowskich”, „Monitor Gminy Warszawa-Centrum” itd.

Warto wspomnieć jeszcze o prasie anglojęzycznej publikowanej w stolicy. Do najbardziej znanych należy ogólnopolski miesięcznik „The Warsaw Voice” z niezależnym dodatkiem kolportowanym wyłacznie na terenie Warszawy – „The City Voice”.

Pod koniec roku 2000 mieszkańcy stolicy otrzymali dwa kolejne tytuły bezpłatne, utrzymujące się wyłącznie z reklam. Dołączyły one do podobnych istniejących wcześniej, mających również ogólnomiejski zasięg: miesięcznika „City Magazine” (nakład 45 tys.) i dwutygodnika „Aktivist”. Jednym z nich jest tygodnik informacyjny „Dzień Dobry”, wydawany przez Merienberg Publications, część znanego skandynawskiego koncernu Bonnier Group; pismo dostarczane jest do specjalnych, firmowych półko-wieszaków, zamontowanych na klatkach schodowych budynków mieszkalnych. Tygodnik rozprowadzany jest przez sieć kolporterów w piątki, co sprzyja jego czytelnictwu w czasie weekendu. Sprzyja również temu układ pisma, w którym wyraźnie wyodrębniona jest warstwa informacyjna, poradnicza i – bodaj najbardziej rozbudowana – rozrywkowa. Nakład tygodnika – 300 tys. egzemplarzy.

Ogólnomiejskim, bezpłatnym dziennikiem jest „Metropol”, będący polską wersją dziennika „Metro”, ukazującego się w 14 krajach (w Polsce wydawcą jest spółka TPP). Pismo rozdawane jest w 300 najbardziej ruchliwych punktach miasta: na przystankach autobusowych i tramwajowych, dworcach kolejowych, stacjach metra. Poręczny format (A3) i nieduża objętość (16 stron) sprzyjają czytywaniu dziennika w trakcie dojazdów do pracy środkami komunikacji miejskiej. Pismo ma przede wszystkim informacyjny charakter, a podawane informacje są na ogół bardzo krótkie.

Wiesław Sonczyk
Warszawska prasa lokalna
 
Wersja do druku | Wyślij znajomym | Dodaj do ulubionych | Skocz na górę
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting