| 2006-07-27, 19:51 PWPW S.A. sponsorem Muzeum Powstania Warszawskiego |
Zbliża się 62 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. We wtorek 25 lipca Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. podpisała umowę sponsorską z Muzeum Powstania Warszawskiego. W sierpniu 1944 roku budynek PWPW był jedną z głównych aren walk powstańczych.
Umowa obejmuje między innymi wykonanie projektów i druk 300 tysięcy sztuk biletów wstępu, których już drugą edycję PWPW S.A. dostarcza do muzeum. Nowe bilety to 30 różnych wzorów – każdy z nich poświęcony jest innemu bohaterowi powstania - wszyscy to kawalerowie Orderu Virtuti Militari V klasy. Bilet nawiązuje formą do opaski powstańczej, na jego ostatniej stronie zamieszczone zostały biogramy projektu Krystiana Michalczuka – grafika PWPW S.A. Każdy biogram zawiera zdjęcie i krótki życiorys powstańca.
Bilety do muzeum pełnią zazwyczaj funkcję wejściówki, tymczasem u nas mają również wartość edukacyjną, bowiem w ten sposób przypominamy największe postaci powstania – wyjaśnia Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego – Bilety stały się również przedmiotem kolekcji, a nasi stali goście pytają o kolejne serie.
Współpraca Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. z Muzeum Powstania Warszawskiego rozpoczęła się jeszcze przed otwarciem w 2004 roku. PWPW S.A. podarowała muzeum 28 800 sztuk znaczków poczty powstańczej w bloczkach, jesienią 2005 roku Wytwórnia przekazała ponad 200 tys. sztuk biletów pierwszej edycji w 22 różnych wzorach.
Tematyka Powstania Warszawskiego jest nam szczególnie bliska. Wytwórnia była jedną z najważniejszych redut sierpnia. – wyjaśnia Krzysztof Pawlak, prezes PWPW S.A.
|