| 2006-07-03, 17:16 Fotografia prasowa na billboardach |
|
Od soboty 1 lipca 2006 roku krajobraz warszawski został wzbogacony o zwycięskie fotografie Konkursu Fotografii Prasowej 2006. Zdjęcia prezentowane są na stołecznych billboardach udostępnionych przez firmę Cityboard Media.
Zainteresowanie pierwszą edycją konkursu okazało się duże. Z 5000 nadesłanych zdjęć, przez 650 fotoreporterów z Polski i z za granicy międzynarodowe jury nagrodziło 16 prac w pięciu kategoriach: ludzie i wydarzenia, życie codzienne, kultura i sztuka, sprawy współczesne i sport.
Organizatorów konkursu cieszy tak pozytywna reakcja na tegoroczną i zarazem pierwszą edycję Konkursu Fotografii Prasowej w środowisku fotoreporterów. Widoczna jest potrzeba na takie i podobne działania promujące fotografię prasową i jej autorów. Konkurs ma zrzeszać środowisko profesjonalnych fotoreporterów i przybliżać ich cenną pracę szerszemu gronu odbiorców.
Umieszczenie zdjęć w przestrzeni Warszawy tylko podkreśli ich reportażowy charakter. Jest to kolejna inicjatywa z pomysłem wyjścia na zewnątrz i zorganizowanie wystawy plenerowej. Pozwoli to zaprezentowanie ciekawych prac szerszej publiczności i przyczyni się propagowania fotografii, a zwłaszcza fotografii prasowej.
Fundacja Fotografii Prasowej już teraz zaprasza do drugiej edycji konkursu, która rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku.
Wystawa billboardowa fotografii prasowej potrwa do końca lipca 2006 roku.
dodał/a: Piotr Kotkowski
|