| 2006-03-27, 15:39 Lwy w Królikarni |
Królikarnia - oddział Muzeum Narodowego w Warszawie (ul. Puławska 113a) zaprasza w dniach 28 marca – 12 kwietnia na wystawę prac nagrodzonych w konkursie Cannes Lions 2005.
Już po raz trzeci Królikarnia otwiera swoje sale wystawowe dla reklamy. Tu rozpocznie się i zakończy Festiwal Klubu Twórców Reklamy, tu obradować będzie jury konkursu KTR, odbędą się wykłady, warsztaty i panele dyskusyjne dotyczące reklamy, tu wreszcie prezentowane będą, zorganizowane w ramach Festiwalu, wystawy. Wśród nich przygotowana specjalnie na tą okazję wystawa współczesnych młodych artystów polskich będąca próbą artystycznego komentarza świata mediów i reklamy.
Festiwal otwiera już we wtorek 28 marca wystawa Cannes Lions. Od tego dnia, przez kolejne dwa tygodnie będzie można oglądać w Królikarni prace nagrodzone na zeszłorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes, w kategoriach Print, Outdoor i Media. Festiwal Reklamy w Cannes od lat uważany jest za najbardziej prestiżowe tego typu wydarzenie na świecie. Jurorzy Festiwalu wybierani są spośród elit zawodowych poszczególnych krajów a zaproszenie do grona Jury jest najwyższym wyróżnieniem. Festiwal, gromadzi rokrocznie tysiące gości, specjalistów w dziedzinie marketingu i reklamy. Jego pierwsza edycja odbyła się w 1954 roku. Przez 45 lat działalności koncentrował się na efektach kreatywnej twórczości w dziedzinie reklamy. W roku 1999 r. organizatorzy po raz pierwszy postanowili nagrodzić najlepsze strategie i planowanie ogłaszając konkurs w kategorii MEDIA LIONS. Obecnie prace zgłaszane do konkursu oceniane są w czterech głównych kategoriach: FILM, PRESS & POSTER, CYBER i MEDIA LIONS. Pierwsze trzy podzielone są na grupy produktowe. W każdej z nich Jury przyznaje jedną statuetkę Złotych Lwów, jedną lub dwie Srebrnych Lwów i Brązowe Lwy, których ilość jest uzależniona od jakości prac przedstawionych w poszczególnych kategoriach. Najwyższym wyróżnieniem przeznaczonym dla jedynego najlepszego zgłoszenia w poszczególnych kategoriach konkursowych jest GRAND PRIX.
Co zobaczymy w Królikarni? Najlepsze w 2005 roku na świecie reklamy towarów i usług: sprzętu AGD i audio RTV, farmaceutyków i kosmetyków, obuwia i ubrania, bankowości i ubezpieczeń, turystyki i transportu, ale też kampanie reklamowe o charakterze społecznym (nagrodzone min. w kategoriach Public Health&Safety, Fundraising&Appeals, Pubvlications&Media). Szokujące i prowokacyjne. Błyskotliwe i inteligentne. Śmieszne i straszne.
Autorzy reklamy dla Grande Reportagem Magazine, Portugalia (Złoty Lew w kategorii Publications&Media) proponują własną interpretację kolorów flag państwowych. Brazylijska: kolor zielony – to ludzie, którzy żyją za mniej niż 10 dolarów miesięcznie, żółty – za mniej niż 100 dolarów miesięcznie, niebieski – za mniej niż 1000 dolarów miesięcznie, biały – za więcej niż 100.000 dolarów miesięcznie. Chińska: kolor czerwony – pracujący czternastoletni, żółty – uczący się czternastoletni.
Brązowy Lew w kategorii Public Health&Safety, produkt Anti-drink driving, Agencja JWT London, Wielka Brytania. Strona gazety z ogłoszeniami, w ofertach sprzedaży, między innymi – serce. Naturalistyczne zdjęcie „produktu”, obok komentarz: „Jasno czerwone. Zaledwie pięcioletnie. Cztero-zastawkowe. 1,1 litra, niezawodne. Prawie nieużywane. Bardzo cenione. Poprzedni właściciel zabity przez pijanego kierowcę.”
Złoty Lew w kategorii Fundraising and Appeals, produkt Humanitarian Medical Aid Appeal, Agencja Duval Guillaume Brussels, Belgia. Reklama w gazecie codziennej. Na lewej szpalcie malutkie ciemnoskóre dziecko, smutna twarz, wielkie oczy, chude ramionka przykryte białym prześcieradłem, na dole podpis – „pomogę dzisiaj i uratuję to dziecko”. A co będzie jeśli „pomożesz później”? Odpowiedź w Królikarni.
godziny otwarcia: wtorek-czwartek i niedziela: 10-16, piątek-sobota: 10-20, w poniedziałek-nieczynne,
dodał/a: Piotr Kotkowski źródło: Informacje organizatora
|