| 2005-12-06, 12:42 „Nie daj się oskubać” |
|
Ile razy reklamując buty zdarłeś drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? Ile razy bezsilnie walczyłeś z nieuczciwym przedsiębiorcą? Dość! Masz swoje prawa i możesz wymagać ich poszanowania. W ich egzekwowaniu pomoże Ci Miejski Rzecznik Konsumentów.
W zakupowej gorączce łatwo o nietrafiony wybór. Wtedy właśnie możesz liczyć na pomoc Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Może on w Twoim imieniu podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową.
Bezpłatne informacje dotyczące Twoich praw udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.
Według badań społecznych, wiedza Polaków na ten temat jest niewielka. Jedynie 9 proc. ankietowanych (Instytut GfK Polonia, II 2005) wie o działalności miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów rozpatrującego indywidualne skargi. Tylko 2 proc. potrafi spontanicznie wymienić nazwę tej instytucji rozwiązującej problemy słabszych uczestników rynku.
Dwutygodniowa kampania billboardowa pod hasłem „Nie daj się oskubać” prowadzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma na celu trwałe zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez instytucję rzecznika konsumentów. Tym bardziej, że jest ona bardzo skuteczna. Jak wynika z raportu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie w 2004 roku 70 proc. interwencji zakończyło się pomyślnie dla konsumentów. Wygrane sprawy sądowe mają bezpośredni wpływ na zachowania przedsiębiorców. Wiedzą oni, że masz prawo się bronić, a co więcej ograniczają ich samowolę i bezkarność.
Kontakt z Rzecznikiem Małgorzata Rothert 00-033 Warszawa ul. Górskiego 7 tel.: (22) 826 17 12 tel./fax (22) 827 76 37 e-mail: konsument@warszawa.um.gov.pl www: www.um.warszawa.pl/mrk
dodał/a: Piotr Kotkowski
|