| 2005-11-08, 12:56 EUROSHORTS 2005 |
Startuje 14 edycja znanego festiwalu krótkich filmów - euroshorts 2005
Największe wydarzenia rozpoczynającego się w piątek 11 listopada, Europejskiego Festiwalu Fabuły, Dokumentu i Reklamy Euroshorts to:
Strefa Niekomercyjna - międzynarodowy konkurs krótkich filmów. Bierze w nim udział 29 prac z 13 krajów: z Belgii, Danii, Irlandii Niemiec, Wielkiej Brytanii, Nepalu, Węgier, Litwy, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Turcji i USA (fabuły, dokumenty i animacje).
"Do utraty tchu" Jeana-Luca Godarda z muzyką na żywo. Po raz pierwszy w Polsce muzyka na żywo będzie wykonywana do filmu dźwiękowego, do kultowego dzieła twórców francuskiej Nowej Fali. Autorem nowego opracowania muzycznego jest DJ Mini, znany ze współpracy z wieloma znanymi muzykami hiphopowymi. Będą też goście, wśród nich wokalistka Joanna Buganik (15 listopada o godz. 20 w Kinie Iluzjon) „Amerykański Film Reklamowy 2005” – najwybitniejsze amerykańskie reklamy, z udziałem znanych aktorów, między innymi Brada Pitta i Roberta de Niro, nakręcone przez wybitnych reżyserów: Martina Scorsese, Davida Finchera, Joe Pytkę i innych. Są to prace nagrodzone przez amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych i włączone do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Start: 11 listopada 2005 o godz. 18 w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Dalsze projekcje: w kinie Iluzjon, klubie Indeks, klubie Remont, w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW, w Collegium Civitas i w Cafe Kulturalnej przy Teatrze Dramatycznym. Po warszawskich pokazach Euroshorts jak zwykle rusza w trasę po kraju. Przed nami ponad 20 przystanków w dużych i małych miastach, wszędzie tam gdzie są fani krótkich filmów.
Program festiwalu, opis filmów, kadry z filmów: http://festiwal.fmk.art.pl
źródło: Informacje organizatora
|