| 2005-07-06, 10:18 Wakacje bez piwa |
Po raz szósty rusza kampania społeczna "Lato bez procentów". Nie współfinansuje jej miasto, więc liczba skontrolowanych sklepów będzie mniejsza niż w rok temu.
W lipcu i sierpniu uczciwość 300 stołecznych sklepikarzy sprawdzą "agenci specjalni", czyli nieletni, którzy spróbują kupić piwo.
- Jeśli sprzedawca poprosi o dowód tożsamości, "agent" zakończy pracę. Jeśli sprzeda alkohol, jego dane przekażemy władzom miasta, policji i Straży Miejskiej -mówi Marcin Duma, dyrektor firmy Homo Homini, realizującej akcję. Może to być podstawą do cofnięcia licencji na sprzedaż alkoholu.
Za pośrednictwem strony www.bezprocentow.pl każdy może wysłać adres sklepu, gdzie nieletnim sprzedaje się alkohol.
W tym roku urząd miasta odmówił dofinansowania akcji. - Mamy już akcję "Alkohol. Nieletnim wstęp wzbroniony", prowadzoną przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - tłumaczą w ratuszu.
- Nie mieliśmy więc pieniędzy na ulotki -mówi Duma.
|