www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2005-01-19, 21:52
Dłuższa Siekierkowska, burzenie wiaduktów na Wisłostradzie
Dwa duże przetargi warte ponad 230 mln zł ogłosił właśnie Zarząd Dróg Miejskich. Przed nadejściem lata ma ruszyć budowa ostatniego odcinka Trasy Siekierkowskiej i remont Estakad Bielańskich na Wisłostradzie.



Władze miasta myślą o dociągnięciu Trasy Siekierkowskiej do ul. Płowieckiej, mimo że na razie nie udało się oddać w terminie wcześniejszego odcinka: od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Bora-Komorowskiego. Jak powiedział nam wczoraj kierownik budowy Andrzej Łajszczak, w tym tygodniu zaczną się w końcu odbiory techniczne. ZDM wyznaczył już wstępnie kolejny termin otwarcia - 28 stycznia.

Płowiecka do marca
Na składanie ofert w przetargu na odcinek od ul. Bora-Komorowskiego do Płowieckiej drogowe firmy mają czas do marca. Jeśli wybór wykonawcy przebiegnie bez protestów i sądowych procesów, prace zaczną się przed wakacjami. Kosztorys inwestorski przewiduje wydanie na ten cel ponad 130 mln zł. Wiceprezydent Andrzej Urbański zapowiedział, że przed końcem roku odcinkiem do Płowieckiej pojadą pierwsze samochody.

Budowa wielopoziomowego węzła u zbiegu z Płowiecką, Ostrobramską, Grochowską i Marsa to osobne zadanie, na które przetarg - zdaniem rzeczniczki ZDM Urszuli Nelken - zostanie ogłoszony najwcześniej za kilka miesięcy. Według wstępnych szacunków budowa bezkolizyjnego węzła pochłonie ponad 173 mln zł.

Wystartował za to przetarg na przebudowę Estakad Bielańskich, czyli dwukilometrowego odcinka Wisłostrady przy Lasku Bielańskim i Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego. Zniszczone wiadukty znajdują się na stworzonej w 2001 roku stołecznej liście 13 obiektów mostowych przeznaczonych do wyburzenia.

Estakady pod kilof
Prace na Wisłostradzie zaczną się zapewne od zamknięcia i wyburzenia wiaduktu w kierunku wyjazdu na Gdańsk. Do czasu jego odbudowy ruch w obu kierunkach będzie się odbywał sąsiednią jezdnią. Po roku do wyburzenia pójdzie wiadukt w stronę centrum, a kierowcy przeniosą się na nowy. Roboty potrwają dwa lata i pochłoną ok. 100 mln zł.

W najbliższych dniach ZDM ma ogłosić przetarg na przebudowę ronda Starzyńskiego. Początek prac - również w tym roku. 75 proc. nakładów na budowę, za ok. 102 mln zł, wiaduktów łączących most Gdański z ul. Starzyńskiego będzie pochodziło z UE.

Konrad Majszyk
źródło: Rzeczpospolita
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting