| 2004-11-26, 00:01 Informacje z Sił Powietrznych |
| Zdjęcia od góry: numery 1, 2 i 3 |
WARSZAWA 22.11 W Dowództwie Sił Powietrznych przeprowadzono ćwiczenie grupowe kadry oficerskiej na temat metodyki analizy zadania w procesie planowania działań. Trening sztabowy nadzorował Szef Sztabu Sił Powietrznych gen. bryg. Mieczysław KACZMAREK. W tym samym dniu zakończono szkolenie metodyczne dotyczące wykonywania lotów w trudnych warunkach atmosferycznych przez lotnictwo transportowe.
WARSZAWA 23.11 W Dowództwie Sił Powietrznych odbyło się spotkanie przedstawicieli Szefostwa Szkolenia SP z przedstawicielami biur attachatów wojskowych poświecone programowi Międzynarodowego Ośrodka Lotniczego w Dęblinie. Na spotkaniu omówiono między innymi nowe zasady funkcjonowania WSOSP, wstępną propozycje programu szkolenia oraz możliwości dydaktyczne i problemy z jakimi można się będzie liczyć podczas realizacji tego ogromnego przedsięwzięcia. Obecnie w Dęblinie trwają prace remontowo-budowlane związane z dostosowaniem uczelni do nowych wymogów programu szkolenia związanych z wdrożeniem samolotu F-16 do polskiego lotnictwa.
WARSZAWA 23.11 Nawiązanie współpracy w zakresie wspólnego treningu i wymiany doświadczeń na polu systemów obrony powietrznej były głównymi tematami rozmowy Dowódcy Sił Powietrznych gen. broni pil. Ryszarda Olszewskiego z Attache Obrony Republiki Pakistanu Brigadierem Iqubalem SHAUKAT akredytowanym na Niemcy, Polskę, Czechy oraz Austrię przy Ambasadzie Pakistanu w Berlinie. W trakcie rozmów poruszono również kwestie standaryzacji i ekspedycyjności wojsk, a gen. Olszewski dodatkowo omówił doświadczenia nabyte w trakcie 5 letniego uczestnictwa w NATO, przybliżył polski przemysł lotniczy oraz przedstawił plany Sił Powietrznych na najbliższe lata. zdjęcie nr 1
WARSZAWA 25.11 Omówienie możliwości treningu nigeryjskich pilotów smigłowców i samolotów odrzutowych, nawigatorów, kontrolerów ruchu lotniczego oraz mechaników w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych było głównym celem wizyty przedstawiciela Sił Powietrznych Republiki Nigerii Group Capt. Morgana RIKU. Podczas spotkania w Dowództwie Sił Powietrznych z gen. broni pil. Ryszardem Olszewskim nigeryjski gość zapoznany został z planami stworzenia na bazie dęblińskiej „Szkoły Orląt” międzynarodowego ośrodka do szkolenia pilotów i obsługi technicznej. Obecnie w Nigerii wciąż używany jest sprzęt lotniczy produkcji radzieckiej w tym MiG-21 i Mi-24, jednakże z powodu braku instruktorów oraz zwiększonego zapotrzebowania na personel latający (intensyfikacja udziału w programach „Peace Support Operations”) postanowiono szukać rozwiązania tego problemu i szkolić pilotów poza granicami Afryki. Obecnie personel Sił Powietrznych Nigerii to około 16 tys. ludzi. Ostatnie szkolenie wg. Riku mechanicy samolotowi przeszli w 1985 roku w Rosji. zdjęcie nr 2 WARSZAWA 24.11 Dowództwo Sił Powietrznych odwiedziła delegacja Królewskich Sił Powietrznych Wielkiej Brytanii i rządowego konsorcjum „Defence Export Service Organisation” na czele z Air vice Marshalem Gavinem MACKAY. Dyskutowano o problemach związanych z przeszkoleniem polskich pilotów na samolot F-16 oraz wariantami przyszłego szkolenia przygotowującego do lotów na „Falconie”. Rząd Wielkiej Brytanii wystąpił z ofertą dotyczącą odkupienia przez British Aerospace Systems używanych samolotów „Hawk” ze Szwajcarii oraz późniejszym ich wynajęciu (po remoncie) do szkolenia polskich załóg lotniczych. RAF oddelegowałby też pilotów-instruktorów do szkolenia w Polsce. W związku z zakupem 48 samolotów F-16 wystąpiła potrzeba przeszkolenia pilotów na ten typ statku powietrznego, obecnie przyjmuje się współczynnik 1,5 pilota na samolot, co daje liczbę 72 pilotów, których należy przeszkolić na F-16. Szkolenie w Siłach Powietrznych USA wiąże się z ogromnymi kosztami, dlatego też Dowództwo Sił Powietrznych poszukuje innych rozwiązań tej kwestii. zdjęcie nr 3
tekst i zdjęcia Mjr Maciej Woźniak Rzecznik Prasowy Dowódcy Sił Powietrznych
|