www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2004-09-21, 09:00
Nowe logo Warszawy
Nowe logo Warszawy Fot. Jacek Łagowski / AG (Gazeta)
Nowe logo Warszawy Fot. Jacek Łagowski / AG
Gazeta

Wczoraj rozstrzygnięto konkurs na opracowanie tego logo.
Prawie 200 tys. zł zapłacą miejscy urzędnicy za to, żeby na promocyjnych długopisach lub kubkach móc umieszczać kolorowy rysunek Syrenki zamiast herbu z Syrenką.
- Każde miasto do celów urzędowych używa herbu, a do gadżetów czy wydawnictw - specjalnego logo - tłumaczył wczoraj Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor biura promocji miasta. - Nie chcemy całkiem zastąpić herbu symbolem. Chodzi o to, żeby nie nadużywać go tam, gdzie jest to niekonieczne.

- Logo jest potrzebne także dla spójności wizualnej urzędu miasta - mówiła Anna Kamińska, wicedyrektor miejskiego biura promocji. - Nie chcemy, żeby każda dzielnica stosowała własne druki korespondencyjne. Logo będzie też częścią systemu identyfikacji wizualnej ułatwiającego korzystanie z Wydziałów Obsługi Mieszkańców.

Stolica do wczoraj nie miała takiego symbolu. Spośród dziesięciu finałowych prac jury wybrało propozycję agencji reklamowej Brand Nature Access sp. z o.o. Firma ma na koncie logo Polski z latawcem w czerwono-białą szachownicę oraz wmontowanie w znak firmowy Telekomunikacji Polskiej symbolu France Telecom. Zaproponowane przez nich logo Warszawy to kolorowa Syrenka narysowana kilkoma kreskami.

- Spełniało wszystkie kryteria przetargu, a 14-osobowe jury zgodziło się, że estetycznie i artystycznie stało na najwyższym poziomie - powiedziała wicedyrektor Kamińska. Ale ostrożnie przyznała: - Być może zwycięzca nie do końca spełnia nasze oczekiwania. Musieliśmy wybierać spośród projektów zgłoszonych do konkursu, nie mogliśmy ukształtować logo według naszych wskazówek.

Za zwycięstwo w konkursie agencja dostanie 195 tys. zł - w tę kwotę wliczone są m.in. szkolenia dla urzędników, jak posługiwać się logo (inni uczestnicy konkursu zaproponowali kwoty od 60 do 240 tys. zł). Ile będzie kosztować wyprodukowanie znaków dla całej Warszawy, urzędnicy wczoraj nie potrafili ocenić. Logo i piktogramy dla WOM-ów mają być dopracowane do końca roku. Pierwsze plansze mają się pojawić w WOM-ie dla Pragi Północ, który zostanie otworzony 5 października.

źródło: Gazeta
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting