|
| 2004-10-16, 09:00 "Warsaw Reggae Fest" w Proximie |
| |
17-go października w klubie Proxima (al. Żwirki i Wigury 99a) od 17-tej do późnych godzin nocnych trwać będzie "Warsaw Reggae Fest". Bilety 30zł, studenci 25zł.
Informacja za www.warsaw-reggae.independent.pl
Zagrają:
AUDIOACTIVITY SOUND SYSTEM - powstali w 2000 roku w Genewie (Szwajcaria). Początkowo w jego skład wchodziły trzy osoby. Obecnie działa w nim dziewięciu muzyków. Audioactivity to połączenie najświeższych rytmów: breakbeat, drum'n'bass, hip-hop, scratch, dub electro oraz reggae. Audioactivity Sound System należy do czołówki szwajcarskiej sceny niezależnej. Grali na wielu imprezach w całej Szwajcarii, a także we Francji, m.in. z General Dub, High Tone czy Zion Train. Ponadto sami zajmują się organizacją koncertów (mają ich już ponad pięćdziesiąt na swoim koncie). Są także producentami - stworzyli własny video-musical pt. „Marie-Emilie”. Z dziewięcioosobowego składu do Polski przyjedzie trzech członków Audioactivity: Youthman Steppa (d'Incise), Mr. Connard i Lego_man. Przed polską publicznością przedstawią swój projekt pt. "Embezzlement/ Audioactivity/ Geneve".
BRAMAFAN - powstali w roku 2003 na gruzach zespołu Filip z Konopi. Zespół założył Wawrzyniec Dąbrowski, wokalista i gitarzysta FzK, razem z Rafałem Trzcińskim i Krzyśkiem Niewińskim, przyjaciółmi z bratnich zespołów rockowych. W niedługi czas później do zespołu dołączył Szymon Obrębowski perkusista, niegdyś także grający w FzK. Muzyka Bramafan to reggae z dużą dawką rocka. Zespół nastawiony jest na granie piosenek. Proste gitarowe melodie podbite energicznym rytmem mają za zadanie przede wszystkim pozytywnie nastrajać i pobudzać słuchaczy do zabawy. Taka forma muzyczna ułatwia również z pewnością odbiór tekstów, które zespół chciałby nazywać poezją. Granie muzyki dla członków Bramafan jest raczej hobby niż sposobem na życie. Zespół stara się jednak pojawiać na koncertach w Warszawie i ma w planach nagranie i wydanie swojego materiału muzycznego.
BAKSHISH. 21 lat ciągłej pracy mimo wielu przeciwności losu, wbrew muzycznym modom i na przekór listom przebojów. Trudno przecenić taką sytuację, gdyż prawdopodobnie nie ma ona precedensu na polskim rynku muzycznym. Ostoja, legenda, kultowość - słowa, które pasują do Bakshishu, ale od których zespół ucieka. Jarex i kolejni muzycy (było ich już klikudziesięciu!) bardziej stawiają na wspólnotę, przyjaźń z fanami i szczerość przekazu. Po błyskotliwym początku lat osiemdziesiątych, zdobyciu kilku nagród w konkursach i festiwalach (min. OMPP i Jarocin - obie nagrody w 1983 roku) i kilku miesiącach emigracji w Warszawie Bakshish wrócił do Kluczborka aby tam cieszyć się swoją muzyką. Oddalenie od stolicy było dosłowne i przenośne - już nikt nie zapraszał do programów telewizyjnych czy na rozmowy z firmami płytowymi. Nie to jednak było najważniejsze. Fani zawsze wysoko oceniali koncerty i festiwale z udziałem Bakshishu. Pierwsza płyta „One Love” pojawiła się dopiero w 1993 roku, już w nowej polskiej rzeczywistości. Kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy i pirackie kopie były swoistym sukcesem. Niestety inne poglądy na współpracę z firmą wydawniczą doprowadziły do rozstania po zupełnie niewypromowanej płycie „Eye” (1994). Od 1996 roku zespół jednak zmniejszył swą aktywność. Poważna choroba Jarexa nie pozwalała na pracę na najwyższych obrotach. Siły wokaliście i całemu zespołowi dodawała pomoc ze stron przyjaciół ze sceny. Organizowane charytatywne koncerty, na których zagrały chyba wszystkie polskie grupy reggae, bezpłatny występ Arki Noego i pomoc Jurka Owsiaka pozostaną w pamięci na zawsze. Los chciał, że korzystniejszą opcją była operacja przeszczepu nerki, niż zakup cyklera. Przeprowadzona w zeszłym roku zakończyła się sukcesem i otworzyła na nowo drogę zespołowi. Zespół Bakshish to ścisła czołówka polskiej muzyki reggae. Każdy ich koncert to świetna zabawa i doskonały kontakt z publicznością, która na wszystkie występy grupy zjawia się w komplecie.
KONIEC ŚWIATA - zespół powstał w styczniu 2000 roku w Katowicach. Ich muzyka to połączenie punk rocka/ska/reggae i folku.Grupa powstała z inicjatywy Dżekiego (głos, gitara).Po siedmiu miesiącach muzykowania, Koniec Świata nagrał swoją pierwszą kasetę pt. "Korzenie", która została wydana przez gliwickie wydawnictwo "Zima". To przyczyniło się do tego, że Koniec Świata stał się znany w innych rejonach a nie tylko na Śląsku. Grupa zaczęła coraz więcej koncertować, pojawiać się na znanych festiwalach, takich jak: Afryka w Toruniu, Warszawski Festiwal Reggae, Winter Reggae Gliwicach, czy Przystanek Woodstock. W marcu 2002 ukazuje się druga płyta Końca Świata "Symfonia na Sprzedaż", która zawiera takie utwory jak: Wystarczy słowo, Symfonia na Sprzedaż, czy Cynamon. Po wielu roszadach w zespole ostateczny skład zespołu tworzą: Dżeki - wokal, gitara Czepek - gitara, chórki Szymon - trabka, chórki Piter - perkusja Tomek - bas
LION VIBRATIONS - grupa powstała w czerwcu 1997 roku. Od roku 1997 do roku 2003 zespół koncertował, promował się i nagrywał swoją twórczość pod nazwą ZGROZA. Pomoc przyjaciół oraz upór sprawiają, że w 1999 roku (Zgroza) rejestruje kasetę demo. Staje się ona pierwszą wizytówką zespołu, bowiem dzięki wydawnictwu „Zima” z Pyskowic ukazuje się jako „Ku Wolności”. Jednocześnie (Zgroza) stale prowadzi działalność koncertową. Jesień i zima roku 2000 upływa zespołowi pod znakiem pracy w studio oraz koncertowania. Efektem tych działań jest płyta „Lew”, którą jak „Ku Wolności” wydała muzyczna manufaktura „Zima”. Wersja na CD została rozszerzona o dwa utwory Jahgood Sound System. Płyta zyskuje ciepłe przyjęcie, a dowody to recenzje m.in.: w „Gazecie Wyborczej”, „Tylko Rocku&8221; oraz wielu zine'ach, a także liczne koncerty w różnych zakątkach kraju. Grupa gości na największych polskich reggae - festiwalach. Od 2003r. Zespół oficjalnie firmuje swoje występy i dalsza twórczość pod szyldem LION VIBRATIONS ale pozostaje wciąż tradycja Zgrozy.
Skład zespołu: I&Igor - wokal, Jagoda - bass; Magda - saksofon, Madej - gitara; Artur - gitara; Wojtek - bębny, Sebastian - perkusja, Paweł - keyboard.
Zespół VAVAMUFFIN powstał mniej więcej w lutym 2003 roku w Warszawie. W skład zespołu weszli przedstawiciele dwu, a może i trzech, pokoleń reggae i raggamaniaków. Za obsługę mikrofonów, czyli nawijanie, odpowiedzialni są: Gorg ( - ex Transmisja), Reggaenerator ( - ex O.K. system, Zjednoczenie sound system) i Pablopavo ( Magara, Zjednoczenie sound system). Sekcja rytmiczna to : Primo i Jahcob junior (Magara). Na gitarkach gra Rafi Kazan ( stvorki, el dupa, poker face), na klawiszach Olo ( różne zespoły których policzyć nie sposób), a sampler obsługuje Dawid Dubbist. Vavamuffin gra muzykę silnie inspirowaną raggamuffin czy też modern roots z elementami "starego" reggae i dancehallu. Ważnym elementem jest także free style. Zespół obecnie jest w trakcie nagrywania własnego materiału. Vavamuffin to obecnie jeden z najlepszych młodych zespołów na polskiej scenie reggae. Występował głównie w Warszawie, ale także w Łodzi, Lublinie czy we Wrocławiu. W ostatnim czasie grał na wszystkich większych festiwalach w Polsce, takich jak: Winter Reggae 2003, Afryka 2004, Nie Zabijaj 2004. Występował również przed koncertem Juliana Marleya, który odbył się w kwietniu 2004 roku w Warszawie.
POSITIVE FERMENT SOUND SYSTEM powstał na przełomie lat 2001/2002, w Pile. w czasie około sylwestrowego tygodnia. Początkowo nie miał nic wspólnego z Sound Systemem jako takim, był składem złożonym przez ludzi obsługujących trąbkę, komputer i perkusję. Dopiero roczna inkubacja pomysłu na "bycie razem", obserwacja energicznie rozwijającej się sceny Sound Systemowej oraz pomoc "rodziców chrzestnych" - sel_mmy i Franklina (soulJAHss, raggawarriors) doprowadziły do idei grania z płyt. Pierwszym zwiastunem nowego stylu był występ anJAH - Anny Jasińskiej podczas "region na reggae" w toruńskiej OdNowie, gdzie rozgrzewała publiczność w przerwach między kapelami (robiła to wspólnie z Michałem Domżalskim - obecnie raggabandit selekta). Jednak dopiero kolejny około sylwestrowy tydzień spędzony w Pile (2002/ 2003), sprawił, że PFSS narodził się jako Sound System w podstawowym tego słowa znaczeniu. Już 10 stycznia zaistnieliśmy po raz pierwszy, wspólnie z Ave Lion inaurgujując cykl imprez "Jamaica Party" w toruńskim klubie Diuna. Skład: Anna "anJAH" Jasińska - selektorka, Tomek "Tom Alla" Tylka - deejay/ selektor (także klawiszowiec toruńskiego Ave Lion), Maciek "Tylski" Tylka - deejay (także MC pilskich składów HH: Luźni Stylem, Gangland, Skład C), Dominik „zasad” Zasada - selektor/ deejay
WARSAW MASSIVE SOUND - Tisztelet Sound System (http://www.tisztelet.tk) czyli lucek (selekcja), marta (sing-jay) i de.er(dee-jay) wspólnie z selektorem Jsm roots kontrolla (http://rootskontrolla.siodemki.com) grają razem pod nazwa Warsaw massive sound od grudnia 2003 roku. Imprezy z udziałem WMA to selekcja oparta na starym dancehallu i roots, okraszona żywym spiewaniem, granie pozbawione nadęcia i powagi. Smak wiejskich potańcówek, uśmiechy na twarzach i bezrtoska zabawa oblane sosem roots & culture. Jamajska dyskoteka dla każdego, niezależnie od wieku, wzrostu i spodni na tyłku.
ZJEDNOCZENIE SOUND SYSTEM - razem działają od dwóch lat, grając imprezy taneczne według jamajskiej receptury selektor + 2xDJ (MC według nomenklatury inna New York Stajlee) i prezentując nowoczesne rytmy wyspiarskie wraz z wokalami. Mają za sobą wiele występów w całej Polsce, choć miejscem ich rezydowania jest Warszawa. Jako sound system są zwycięzcami dwóch edycji (III-ciej i V-tej) AntiBabilon Sound Clash (pojedynków sound systemów) w Warszawie i Szczecinie. Poza tym dotarli do finału I Lubelskiego Pojedynku Sound Systemów, gdzie pojedynkowali się z Joint Venture Sound System, a także zwyciężyli SOUND CLASH 2003 we Wrocławiu. Występowali na koncertach wielu światowych gwiazd sceny reggae, takich jak: David Rodigan, Zion Train, Mad Professor, Dub Syndicate, Jah Free, Vibronics, Head Jam, TransGlobal UnderGround czy wreszcie twórcy i ojca reggae - Lee "Scratch" Perry'ego. Od trzech lat grają w Warszawie cykliczne środowe imprezy pod nazwa "Reggae Faza".
| |