| 2004-08-10, 13:18 Wyniki oceny wniosków dot. rozwoju transportu publicznego |
Szanowni Państwo, Koalicja na rzecz Przyjaznego Transportu przesyłała Państwu informację nt. wyników pierwszego etapu oceny formalnej wniosków do działania 1.6 ZPORR (Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach).
Okazało się, iż wszystkie projekty – w tym również jedyny wniosek złożony przez Warszawę (na budowę trasy tramwajowej Bemowo – Młociny) zostały zwrócone do poprawienia.
W przypadku Warszawy sytuacja jest podwójnie przykra.
Po pierwsze stolica miała więcej czasu niż pozostałe miasta na przygotowanie wniosków. Po drugie - jedyny wniosek, który zgłoszono został w większości przygotowany już kilka lat temu i teraz wystarczyło go tylko dopracować pod kątem pozyskania funduszy strukturalnych z UE. Tak więc pracy było stosunkowo niewiele. Informacja z serwisu Ministerstwa Gospodarki i Pracy dotyczącego funduszy strukturalnych: http://www.zporr.mgpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nrwiad=4502
Ocena formalna wniosków do działania 1.6 ZPORR zakończona /2004-08-09/
W trakcie pierwszej rundy naboru wniosków dla działania 1.6 (Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach) Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego, do MGiP wpłynęło 12 wniosków. W wyniku oceny formalnej Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego przygotował listy uwag i wątpliwości do wszystkich 12. beneficjantów, z prośbą o pisemne ustosunkowanie się do uwag oraz uzupełnienie braków we wnioskach najpóźniej do 16 sierpnia br. Jednocześnie zainteresowani zostali poinformowani, że wartość dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, o które ubiegają się wnioskodawcy jest niższa niż alokacja środków na działanie 1.6 w ramach ZPORR. W związku z powyższym Komitet Sterujący dla działania podjął decyzję o wyznaczeniu drugiego terminu naboru wniosków na jesień br., jednakże nie wcześniej niż 30 października.
Jeżeli w trakcie drugiej tury nie zostanie wyczerpana pula środków przeznaczona dla działania 1.6, konieczne będzie wyznaczenie trzeciego terminu naboru wniosków. Odbędzie się to jednak nie wcześniej niż w drugim kwartale 2005 roku.
Opinie koordynatorów Koalicji na rzecz Przyjaznego Transportu nt. zaistniałej sytuacji: Michał Dąbrowski: To przykre, że warszawscy urzędnicy nie są w stanie przygotować na czas kilku wniosków. Jeszcze smutniejszy jest fakt, iż w wyścigu po unijne fundusze wyprzedziły nas prawie wszystkie aglomeracje: śląska, łódzka, krakowska, wrocławska i trójmiejska. Złożyły więcej projektów i na większe sumy. Najsmutniejszy jest jednak fakt, że nawet ten jeden jedyny wniosek, który udało się Warszawie zgłosić – został przez Ministerstwo Gospodarki odesłany do poprawienia. To bardzo źle świadczy o stołecznych urzędnikach i bardzo źle wróży na przyszłość. Skoro Ratusz nie jest w stanie przygotować dobrze wniosku na kwotę 4 mln euro, to aż strach pomyśleć jak będzie wyglądał np. wniosek na kilkadziesiąt mln euro dotyczący dokończenia budowy I linii warszawskiego metra. Agata Zaklika: Cisną się na usta słowa „Kończ Waść z takimi urzędnikami jak najszybciej – wstydu oszczędź!”. Czekamy teraz na odpowiedź Pana Prezydenta na nasz apel, który wystosowaliśmy do niego prawie miesiąc temu. Chcemy, żeby Pan Kaczyński wyjaśnij kto i dlaczego zawinił, kto za to odpowiada i co Urząd Miasta zamierza zrobić, żeby nie dopuścić do podobnej kompromitacji na jesieni, kiedy odbędzie się drugi nabór wniosków. Już dzisiaj wiadomo, że pozostałe miasta też szykują kolejne wnioski i w październiku odbędzie się prawdziwa walka o 57 mln euro, które zostały jeszcze do rozdysponowania. Mamy nadzieję, że tym razem Warszawa nie będzie na szarym końcu. W razie pytań prosimy o kontakt, Serdecznie pozdrawiamy, Agata Zaklika Michał Dąbrowski tel./fax: (022) 784.33.99 e-mail: michal(at)smart.org.pl
|