www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2004-07-12, 18:03
List do Rady Warszawy
Warszawa, 8 lipca 2004

Koalicja na rzecz Przyjaznego Transportu
02-787 Warszawa, ul. Stokłosy 1/82
tel. 692.343.003, tel./fax: 022 784.33.99


Szanowny Pan Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Rady Warszawy
Szanowni Radni Rady Warszawy


Szanowni Państwo,

Wśród przygotowanych do zaopiniowania podczas najbliższego posiedzenie Komisji projektów uchwał znalazł się również projekt dotyczący ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie.

W związku z tym, iż zaproponowany przez ZTM cennik nie jest dokładne przemyślany i dopracowany (o czym świadczy chociażby fakt, iż w ciągu kilku miesięcy ZTM przedstawia już 3, zupełnie inną, wersję taryfy przewozowej) - zwracamy się do Państwa z apelem o przeniesienie tego punktu obrad na kolejne posiedzenie Komisji i jednocześnie szczegółowe przeanalizowanie sytuacji komunikacji miejskiej w Warszawie i na terenie całej aglomeracji w innym terminie.

Poza tym chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na kilka istotnych spraw związanych z cennikiem, które uważamy, że warto aby zostały w nowej taryfie uwzględnione:


Zachowanie obecnych biletów czasowych – 60, 90 i 120 minutowych i umieszczenie na przystankach ZTM informacji nt. orientacyjnych czasów przejazdu danych linii.
-------------
Uruchomienie kilka lat temu kosztującego ok. 100 mln. zł systemu biletowego firmy Monetel miało m.in. na celu umożliwienie wprowadzenia większej ilości rodzajów biletów, w tym właśnie biletów czasowych. W Warszawie bilety te nie cieszą się popularnością, ponieważ nie są dostępne w większości punktów sprzedaży biletów, a poza tym na przystankach ZTM nie ma wywieszonej informacji nt. orientacyjnych czasów przejazdu, co skutecznie zniechęca do korzystania z tego rodzaju biletów.


Zastąpienie biletu jednorazowego biletem 60-minutowym w cenie 2,40 zł.
-------------
Dzięki temu, że oprzemy system biletowy na bilecie umożliwiającym dokonywanie dowolnej ilości przesiadek w czasie ważności biletu (np. w ciągu 60, 90 czy 120 minut), wyrobimy w pasażerach większą skłonność do przesiadek i mobilność. Bilety czasowe, jako podstawowy rodzaj biletów, doskonale funkcjonują w wielu miastach europejskich.


Wprowadzenie przepisu regulującego ważność biletów okresowych przez pełne 24 godziny x ilość dni na ile dany bilet obowiązuje (3, 7, 30, 90 dniowe).
-----------------
Obecnie jedynie bilet dobowy ważny jest przez pełne 24 godziny od chwili skasowania, natomiast pozostałe bilety okresowe ważne są tylko do godziny 24.00 dnia, w którym upływa jego termin ważności. W praktyce skraca to długość biletów okresowych od kilku do kilkudziesięciu procent. W skrajnym przypadku tracimy prawie całą dobę, czyli w sytuacji gdy kasujemy bilet 3-dniowy późnym wieczorem pierwszego dnia, a bilet ważny jest do godziny 24.00 3-dnia – tracimy ponad 30% ważności biletu.


Jak najszybsze przywrócenie do taryfy wspólnego biletu ZTM i PKP.
--------------
Bilet taki miałby obejmować swoim zasięgiem Warszawę oraz okoliczne gminy i pozwalałby na korzystanie z komunikacji ZTM i pociągów podmiejskich PKP w ramach jednego zintegrowanego biletu. ZTM od ponad roku prowadzi w tej sprawie negocjacje z PKP Przewozy Regionalne i mamy nadzieję, że w najbliższym czasie przedstawione zostaną efekty tych rozmów.

Mamy nadzieję, że zainteresują Państwa nasze propozycje,

Z poważaniem,

Michał Dąbrowski
Koalicja na Rzecz Przyjaznego Transportu
dodał/a: Michał Pawlik
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting