| 2004-06-30, 19:22 Phil Minton w Warszawie |
| |
W planach czterodniowego pobytu (7-10 lipca) w Warszawie Phila Mintona - jednego z najważniejszych wokalistów muzyki improwizowanej - są koncerty z towarzyszeniem polskich muzyków (m.in. Mikołaj Pałosz, Tomasz Chołoniewski) oraz otwarte warsztaty "Feral Choir". Warsztaty trwać będą trzy dni (8-10 lipca), każdego dnia ok. 4 godzin, są bezpłatne, zakończone będą koncertem w Teatrze Rozmaitości. Do ich przeprowadzenia potrzebne jest 20-50 osób - zaintersowani proszeni są o kontakt z organizatorami (plain@plain.pl www.plain.pl, 0 507 107 759 - Michał Libera).
Program:
07 lipca, Teatr Rozmaitości, godzina: 21:00, bilety: 20 zł - koncert w duecie: Phil Minton [głos] Mikołaj Pałosz [wiolonczela] - koncert w kwartecie: Tomasz Chołoniewski [perkusja] Kuba Kossak [fagot, kontrafagot] Phil Minton [głos] Mikołaj Pałosz [wiolonczela]
09 lipca, Teatr Rozmaitości, godzina: 21:00, bilety: 20 zł - koncert w duecie: Tomasz Chołoniewski [perkusja] Phil Minton [głos] - koncert w duecie: Tomasz Chołoniewski [perkusja] Kuba Kossak [fagot, kontrafagot] - koncert w duecie: Kuba Kossak [fagot, kontrafagot] Phil Minton [głos]
10 lipca, Teatr /rozmaitości, godzina: 19:00, bilety: 20 zł - koncert Feral Choir
PHIL MINTON - najważniejszy wokalista muzyki improwizowanej - faktycznie to on w latach 70. odróżnił wokalistykę od śpiewu przystosowując ją tym samym do bardzo ostrych wymagań improwizacji. Są one związane z uwolnieniem muzyki spod konieczności określonych ram melodycznych, harmonicznych czy rytmicznych (co nie oznacza, że muzyka improwizowana nie zawiera melodii, harmonii czy rytmu). Wypracował jedyną w swym rodzaju metodologię posługiwania się mięśniami twarzy, która daje niespotykane efekty związane z artykulacją.
Phil Minton: Feral Choir
Uczestnicy: "Muzycy, nie-muzycy, artyści, nie-artyści" - słowa Phila Mintona 20-50 osób Uczestnictwo nie podlega opłacie Selekcja: plain. music na podstawie zgłoszeń
Miejsce: Teatr Rozmaitości
Praca: Trzy dni, każdego dnia 4-5 godzin pracy
Cele: [-] eksploatacja możliwości wokalnych muzyków i nie-muzyków [-] redefinicja roli możliwości artykulacji wokalnej [-] określenie niekonwencjonalnych metod aranżacji orkiestry wokalnej [-] przedstawienie możliwości improwizacji wokalnej
Więcej informacji: www.plain.pl
|