www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2004-06-30, 09:00
Festiwal Sztuka Ulicy - street.art:jam:::
Vlepki - po raz pierwszy na Sztuce Ulicy (Internet + własne zaangażowanie)
Vlepki - po raz pierwszy na Sztuce Ulicy
Internet + własne zaangażowanie
street.art.:jam:::
3 lipca, start g.16
lokalizacja: pod mostem Śląsko-Dąbrowskim
wstęp wolny

Festiwal Sztuka Ulicy, który działając od 1993 prezentuje wszelkie formy działań ulicznych, tym razem zaprezentuje również obok spektakli, happeningów i preformenców najbardziej demokratyczny i permanentny jej przejaw - czyli street art. Zajście całe zorganizowane jest przy współpracy Stowarzyszenia Stumilowy Las z Bydgoszczy oraz street artowego vortalu www.vlepvnet.bzzz.net. Akcja cała skrywa się pod hasłem „street.art.:jam:::” i po raz pierwszy w Polsce pokaże prace „uliczników” w pełnym spektrum (graffiti, szablon, vlakat - plakat niezależny, vlepka) z całego kraju, jak i zagranicy bezpośrednio w przestrzeni publicznej.

Gdzie?
Odbywać się będzie w Warszawie pod mostem Śląsko-Dąbrowskim nad samą Wisłą. Jako że jest to „dżem” każdy z porzybyłych będzie mógł bezpośrednio przyjrzeć się warsztatowi pracy „ulicznika”, gdyż prace będą malowane, przyklejane i montowane podczas trwającego od godziny 16 zajścia.
Miejsce, które wybraliśmy na ekspozycję jest nieprzypadkowe. Warszawa zupełnie zapomniała o swojej rzece pozostawiając ja na pastwę spragnionych alkoholowych uciech amatorów. My idąc za głosem Fundacji Bęc Zmiana, nie zgadzamy się na taką bierność i poprzez naszą akcję, chcemy pokazać, że to miejsce może stać się terenem działań, nie tylko komercyjnych (browar pod strzechą), ale i twórczych.
street art - co?
podróżując po miastach nie można uwolnić się od wrażenia, że powoli zaczynają wyglądać tak samo, coraz mniej je od siebie różni. unifikacja. te same szyldy sieci handlowych, tak samo wyglądające centra rozrywki, te same kampanie reklamowe, które teraz zasypują nasze miasta w każdym wolnym miejscu. ogrodzone osiedla.
struktura miasta ulega uproszczeniu, ten sam model spędzania życia. zaczyna się następny etap budowania miast, w których jak w makach będziesz wiedział co i jak, każdy dokładnie wie co ma robić pracownik - klient. ulica coraz bardziej przypomina gazetkę reklamową, niż miejsce w którym człowiek mógłby odetchnąć "świeżym powietrzem".
street art działa mając na celu określenie otaczającej nas rzeczywistości. zasadzenie się w niej, stworzenie przestrzeni wolnej, prawdziwej, swojskiej, nie agresywnej. "środkami wyrazu" są niewątpliwie graffiti, szablon, vlepka i vlakat. chociaż z założenia, jest to sztuka anonimowa i nietrwała, staje się coraz bardziej widoczna i rozpoznawalna. twórcy mając świadomość nikłej ingerencji w mechanizmy rządzące światem mimo to działają. próbują oswoić bezduszną przestrzeń miejskich molochów, co pozwala im odnaleźć się we współczesnym chaotycznym świecie.

Więcej informacji na temat jamu: http://vlepvnet.prv.pl

Poinformowali: Kwiatek i V.Ziutek
źródło: Internet + własne zaangażowanie
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting