www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2004-06-08, 12:16
8.06.2004 - Beatriz Blanco i Solo Tres w Traffic Clubie
Solo Tres (gazeta.pl)
Solo Tres
gazeta.pl
Dziś o 20:30 na III piętrze warszawskiego Traffic Clubu (ul. Bracka 25) wystąpi polsko-wenezuelska formacja Solo Tres.

O wykonawcach:

SOLO 3

Beatriz Blanco - śpiew, cuatro, instrumenty perkusyjne
Leszek Potasiński - gitara, gitara basowa, cuatro, charango, instr. perk., śpiew
Marek Walawender -gitara, gitara basowa, mandolina, instr.
perk., śpiew

Zespół Solo Tres powstał w lutym 2003 roku jako efekt nawiązania stałej współpracy w trio przez artystów, występujących przedtem często w duetach (duet Blanco – Potasiński od 1993,duet Potasiński – Walawender od 1977, oraz wielokrotne wspólne występy Blanco i Walawendera). W osobach członków zespołu, z których każdy jest renomowanym solistą i kameralistą, dokonało się spotkanie różnych kultur, różnych świadomości artystycznych, owocując niezwykłą różnorodnością i wszechstronnością repertuaru, wzbogaconą dodatkowo umiejętnością gry na różnych instrumentach prezentowaną przez artystów.

Beatriz Blanco - urodziła się w Caracas, w Wenezueli. Pierwsze kroki w muzyce stawiała w wieku 4 lat, ucząc się gry na cuatro, wenezuelskiej, narodowej odmianie gitary. W wieku 8 lat rozpoczęła naukę gry na fortepianie w Escuela Superior de Musica „Jose Angel Lamas”. Była również członkiem renomowanych wenezuelskich zespołów wokalnych, m.in. Kameralnego Zespołu Wokalnego Uniwersytetu Centralnego w Caracas i „Madrigalistas de Aragua „. Ten ostatni został laureatem I nagrody na międzynarodowym konkursie zespołów wokalnych w Porto Alegre, Brazylia 1978. Uczęszczała również do szkoły tańca nowoczesnego zespołu „Taller de Danza Contemporanea de Caracas”, z którym następnie występowała. Naukę śpiewu klasycznego podjęła za radą znakomitej nauczycielki śpiewu Very Rosza. W Polsce mieszka od 1982 r. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Heleny Łazarskiej oraz w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Kazimiery Goławskiej.
Jest laureatką międzynarodowego konkursu wokalnego im. Carmen Teresa de Hurtado (Caracas, wrzesień 1989)
Jako solistka koncertowała w Wenezueli, Brazylii, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W Polsce występuje w prestiżowych salach koncertowych, m.in. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Śląskiej, Studio S-1, Filharmoniach we Wrocławiu, Poznaniu, Bielsku Białej, etc., współpracując z wybitnymi muzykami, m.in. Wiesławem Ochmanem, Ellą Susmanek, Waldemarem Malickim, Maciejem Niesiołowskim, Leszkiem Potasińskim, Markiem Walawenderem, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, Sławomirem Chrzanowskim. Jest współtwórcą i członkiem zespołu SoloTres.
Brała udział również w wielu festiwalach muzycznych (m.in. ”Vratislava Cantas”, „Viva il Canto”, Festiwal Operowy w Bydgoszczy, Festiwal Gitarowy w Lublinie.)
Współpracuje także z teatrami operowymi, m.in. Warszawską Operą Kameralną (gdzie podczas dziesięcioletniej współpracy wzięła m.in.udział w I Festiwalu Mozartowskim w 1991 r.); Teatrem Wielkim w Warszawie (z którym brała udział w premierowych przedstawieniach dzieła J. Bruzdowicz w Paryżu – sala UNESCO i Barcelonie – w ramach Olimpiad Kulturalnych w lipcu 1992 r.)
Wykonuje zarówno klasyczny repertuar operowy: np. rolę Carmen w operze G. Bizeta (Opera Nowa w Bydgoszczy, Opera Śląska, Opera Szczecińska, Teatr Muzyczny w Lublinie), jak i musicalowy: jak np. rola Anity w „West Side Story” L. Bersteina, (przedstawienie to w Operze na Zamku w Szczecinie w 2001 r. zostało wyróżnione nagrodą za najlepszy spektakl roku), a także programy koncertowe śpiewając pieśni solowe oraz biorąc udział w koncertach zespołów kameralnych. Jest również wybitną wykonawczynią muzyki ludowej krajów Ameryki Łacińskiej, a także znawcą i popularyzatorem kultury Ameryki Południowej, a zwłaszcza Wenezueli – ambasador Wenezueli w Polsce P. Daniela Sokolovitch podczas publicznego koncertu nazwała Beatriz Blanco „ambasadorem kultury wenezuelskiej w Polsce”.
Dokonała licznych nagrań dla Polskiego Radia i jest częstym gościem w Telewizji Polskiej.
Zajmuje się także działalnością pedagogiczną prowadząc autorski program artystyczno- dydaktyczny we współpracy z Instytutem Cervantesa w Warszawie.

Marek Walawender - rozpoczął naukę gry na gitarze pod okiem wuja Zbigniewa Czerzniewskiego, następnie uczył się w PSM II st. w klasie prof. Marcina Zalewskiego i w Akademii Muzycznej F. Chopina w klasie prof. Ryszarda Bałauszko oraz na kursach mistrzowskich w kraju i za granicą. Był laureatem konkursu gitarowego muzyki latynoamerykańskiej – Kraków 1986. Uczestniczył w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych m.in. Warszawska Jesień, Festiwal Muzyki Współczesnej w Berlinie Zachodnim, Festiwale Gitarowe w Cieszynie, Gdańsku, Koszalinie, Lublinie, Stambule, Villa de Ingenio i in., jako gość , oraz jako juror konkursów.
Koncertował w Polsce, m.in. w najbardziej renomowanych salach koncertowych jak np. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Pomorska, Filharmonia Szczecińska, Zamek Królewski w Warszawie, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Zamek Książąt Mazowieckich w Płocku, Sala Kongresowa PKiN w Warszawie, Studio S-1, Krakowska Rotunda, a także za granicą, w Szwecji, Niemczech, Francji, Czechach, Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Meksyku. Występuje w recitalach solowych i z zespołami kameralnymi. Wykonywał również koncerty na gitarę z orkiestrą.
Ma w swoim repertuarze utwory z różnych epok i w różnych stylach, od muzyki renesansowej do współczesnej, oraz tradycyjną muzykę różnych narodów m.in. muzykę hiszpańską, latynoamerykańską, żydowską, cygańską, węgierską, rosyjską, ukraińską, i polską.
Współpracował także z zespołami jazzowymi (m.in. Vistula River Jazz Band) i piosenkarzami, (m.in. z Antoniną Krzysztoń , Edytą Geppert, Oleną Leonenko, Przemysławem Gintrowskim, Niną Stiller), jak też z teatrami muzycznymi i dramatycznymi ( m.in Teatr Wielki-Opera Narodowa, Roma, Buffo, Dramatyczny, Ateneum) i orkiestrami symfonicznymi (m.in. Filharmonia Narodowa). Od 2002r. Współpracuje stale z wybitną wokalistką wenezuelską Beatriz Blanco.
Był założycielem i wieloletnim członkiem Kwartetu Gitarowego Fandango, z którym nagrał płytę Carmen (Polskie Nagrania-1987). Jest współtwórcą i członkiem zespołu SoloTres.
Komponuje muzykę na instrumenty solowe i zespoły kameralne, muzykę teatralną a także piosenki. Napisał m.in. muzykę do spektaklu Al. Andaluz do poezji F. G. Lorca (premiera 1998-Teatr Rozmaitości) i Camille Claudel-kiojo (premiera 2002-Centrum Sztuki Współczesnej) w choreografii Małgorzaty Matuszewskiej.
Dokonał również setek aranżacji m.in. płyta Inne Światy Antoniny Krzysztoń (Pomaton EMI-1992), program Rodzynki z Migdałami Niny Stiller, większość antologii pieśni sefardyjskich Arvolicos d’Almendra (Universal-2000), pierwsze w świecie opracowanie Pieśni Miłosnych Carla Milanuzijego z 1643 (– prawykonane na Festiwalu w Cannie we Włoszech w 1995 wraz z wokalistką Anną Jagielską).
Często nagrywa dla radia i telewizji w kraju i za granicą (m.in. Niemcy, Szwecja, Turcja, Hiszpania), jak również bierze udział w nagraniach płytowych jako kierownik nagrań i aranżer oraz muzyk studyjny.
Dokonał licznych prawykonań utworów znakomitych kompozytorów współczesnych m.in. Ricardo Mandoliniego, Aleksandra Tansmana, Bartłomieja Budzyńskiego, oraz własnych.
Zajmuje się również działalnością pedagogiczną pracując w państwowych i prywatnych szkołach muzycznych różnych szczebli jako nauczyciel oraz jako konsultant i doradca metodyczny, jak również jako wykładowca na kursach gitarowych, a także z zakresu aranżacji i pracy w zespołach muzycznych.

Leszek Potasiński (ur.1958) ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F.Chopina w Warszawie (1984), a następnie studia podyplomowe w Wyższym Konserwatorium Królewskim w Madrycie (1988), oraz liczne kursy mistrzowskie. Studiował pod kierunkiem m.in. Ryszarda Bałauszko, Marcina Zalewskiego, Jose Luisa Rodrigo, Davida Russella, Roberto Aussela, Jose Miguela Moreno, Jorge Cardoso. Jest laureatem I nagrody na IV Ogólnopolskim Konkursie Gitary Klasycznej w Łodzi, I nagrody na Konkursie Interpretacji Muzyki Hiszpańskiej w Warszawie, I nagrody im. J.M.Ruiz Morales na Uniwersyteckim Kursie Muzyki Hiszpańskiej w Santiago de Compostela w Hiszpanii, Honorowego Medalu Miasta Arthez na festiwalu gitarowym w Arthez-de-Bearn we Francji, nagrody „Gitarowy Top” magazynu „Gitara i bas”.
Od 1980 r. koncertuje jako solista w kraju i za granicą. Występował w większości krajów Europy, w tym na wielu znanych festiwalach muzycznych i gitarowych, m.in. Śląska Jesień Gitarowa, festiwale gitarowe we Fryburgu (Szwajcaria), Volos (Grecja), Zarautz (Hiszpania), Ingenio (Gran Canaria),”Guitares en Saubestre” i „Guitares en Alsace” (Francja), ”Meister der Kammermusik” (Niemcy), Warszawska Jesień. Dokonał nagrań płytowych (m.in. „Ethnic Inspirations” - Musicon, „La Fiesta” - Żuk Records), oraz radiowych i telewizyjnych. Szczególne miejsce w jego repertuarze zajmuje muzyka epoki baroku, utwory kompozytorów hiszpańskich ( w tym flamenco), południowoamerykańskich, wspólczesna muzyka polska oraz koncerty na gitarę z orkiestrą (m.in. słynny Concierto de Aranjuez Joaquina Rodrigo, koncerty Antonio Vivaldiego).
Jest autorem wielu opracowań i transkrypcji. Jako kameralista współpracował z wybitnymi muzykami z Polski, Argentyny, Niemiec i Wenezueli, m.in. z gitarzystami Ryszardem Bałauszko, Jorge Cardoso, Andrzejem Mokrym, Markiem Walawenderem, ze śpiewaczkami: Ewą Małas-Godlewską, Beatriz Blanco, piosenkarkami: Edytą Geppert, Łucją Prus, flecistkami: Jadwigą Kotnowską, Anette Maiburg, pianistą Waldemarem Malickim, skrzypkiem Vadimem Brodskim, perkusistą Jose Torresem . Jest współtwórcą i członkiem polsko-niemieckiego „Trio Voyage” (flet, gitara, kontrabas), oraz zespołu „Solo 3” specjalizującego się w muzyce Ameryki Południowej.
Leszek Potasiński prowadzi klasę gitary w PSM II st. im. F.Chopina w Warszawie. Jest jurorem na wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach gitarowych. Prowadzi też kursy mistrzowskie w kraju i za granicą ((m.in.w Szczawnie Zdroju, w Zarautz w Hiszpanii, Ingenio na Gran Canaria, Międzynarodowe Kursy w Kudowie Zdroju i na Śląskiej Jesieni Gitarowej w Tychach), oraz wykłady na wyższych uczelniach muzycznych (m.in. Akademie Muzyczne w Warszawie i w Krakowie).

źródło: gazeta.pl
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting