www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2004-06-07, 09:00
List do Prezydenta Warszawy
Warszawa, 6 czerwca 2004


Koalicja na rzecz
Przyjaznego Transportu

tel./fax: 022 784.33.99

Szanowny Pan

Lech Kaczyński
Prezydent m.st. Warszawy

00-950 Warszawa,
pl. Bankowy 3/5, pok. 129
fax: 695.62.63

Szanowny Panie,

Z satysfakcją i zadowoleniem przyjęliśmy Pańską deklarację, że od najbliższego tygodnia zwiększona zostanie częstotliwość kursowania większości linii, które zostały po 1 czerwca 2004 roku zredukowane. Cieszymy się, że zwyciężył zdrowy rozsądek i liczymy, że w przyszłości nie będzie dochodziło do podobnych – jak w zeszły tygodniu – sytuacji.

Przykro nam jednak, że ta decyzja została podjęta przez władze Warszawy dopiero po fali protestów i skarg jakie mieszkańcy Warszawy, w tym również przedstawiciele Koalicji na rzecz Przyjaznego Transportu, składali do dyrekcji ZTM i władz Warszawy.

Uważamy, że aby nie doprowadzać do podobnych sytuacji w przyszłości warto prowadzić dialog i konsultacje z mieszkańcami i organizacjami społecznymi, które ich reprezentują. Warto do tego celu wykorzystać m.in. Warszawski Okrągły Stół Transportowy, który niedawno reaktywowano (m.in. dzięki naszym staraniom). Chcielibyśmy, żeby władze Warszawy aktywnie włączyły się do dyskusji nt. rozwoju komunikacji na terenie Warszawy i aglomeracji warszawskiej, żeby słuchały głosu mieszkańców.

Jako Koalicja na rzecz Przyjaznego Transportu chcielibyśmy zwrócić Państwu uwagę na następujące sprawy, którymi warto się w najbliższym czasie zająć, aby poprawić i usprawnić komunikację miejską w Warszawie. Warto, żeby przed podjęciem przez urzędników miejskich jakichkolwiek decyzji, wypowiedzieli się w tej sprawie uczestnicy Warszawskiego Okrągłego Stołu Transportowego.

Naszym zdaniem w pierwszej kolejności należy podjąć następujące działania, które przyniosą oszczędności, a pasażerów nie narażą ani na żadne koszty, ani na dodatkowe niewygody:

1. wprowadzić większą konkurencję wśród przewoźników obsługujących linie komunikacji miejskiej – dopuścić w większym zakresie firmy prywatne do obsługi komunikacji miejskiej na terenie Warszawy,

2. renegocjować warunki umowy z MZA i obniżyć stawki za wozo-kilometry,

3. uszczelnić system kontroli biletów – stworzyć skuteczny system walki z nieuczciwymi kontrolerami i gapowiczami,

4. zsynchronizować rozkłady jazdy komunikacji miejskiej, tak aby rozdzielić autobusy różnych linii jeżdżące na tej samej trasie parami i zwiększyć realną częstotliwość ich kursowania,

5. wydzielić dodatkowe pasy dla autobusów komunikacji miejskiej we wszystkich tych miejscach, gdzie jest to technicznie możliwe i uzasadnione,

6. „przyśpieszyć” rozkłady jazdy autobusów i tramwajów,

7. zredukować ilość przystanków na liniach, przyśpieszonych i ekspresowych.

8. uruchomić wspólny biletu ZTM i PKP,

9. rozwinąć (a nie likwidować!) system biletów czasowych.

Koszty wprowadzenia większości z powyższych udogodnień są niewielkie (w niektórych przypadkach niemal zerowe), a korzyści będą od razu widoczne. Podjęcie wyżej wymienionych działań przynieść może miastu dodatkowe dziesiątki milionów złotych!

Szybsza, bardziej konkurencyjna komunikacja miejska to m.in.:

1. większe wpływy z biletów do budżetu ZTM i miasta,

2. mniejsze korki i mniej wypadków w Warszawie,

3. zredukowanie emisji spalin i źródeł hałasu,

4. nowe miejsca pracy dla pracowników komunikacji,

5. więcej pasażerów zadowolonych z usług ZTM!

Jedynym problemem jest to, że aby powyższe cele zrealizować ZTM musi wykazać się dodatkową aktywnością. Liczymy jednak na to, że w najbliższym czasie zajmą się Państwo ww. sprawami. Chętnie włączymy się do dyskusji na temat wizji rozwoju komunikacji miejskiej na terenie Warszawy i przedstawimy swoje pomysły i argumenty, które za nimi stoją. Chcielibyśmy tylko, żeby dano nam szansę na nawiązanie dialogu w tej sprawie.

Mamy również nadzieję, że nie będzie w najbliższym czasie potrzeby, żeby wprowadzać podwyżki cen biletów.
Warto zastanowić się najpierw nad tym, w jaki bardziej racjonalny i skuteczny sposób gospodarować funduszami, które miasto już posiada, a dopiero w ostateczności sięgać po kolejne pieniądze do kieszeni mieszkańców.

Liczymy na jak najszybszą odpowiedź,

Z poważaniem,

Agata Zaklika [agatazaklika(at)poczta.onet.pl]
Michał Dąbrowski [michal(at)smart.org.pl]

Koalicja na rzecz Przyjaznego Transportu



dodał/a: Michał Pawlik
źródło: gazeta.pl
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting