www.warszawa.plLogin | Usenet | Klub | Linki
Tematy: AdministracjaHistoriaLudzieSpołecznośćGeografiaArchitekturaRozrywkaRozwójPrzyrodaTurystykaGastronomiaMediaEdukacjaKomunikacjaBezpieczeństwoSportUsługiKulturaProblemyPraca
Extra: MapaPanorama ▪ Wydawnictwa ▪ UE ▪ Galeria
reklama
Warszawa
 
2004-06-15, 09:00
Warszawska Offensywa Teatralna CZARNA OFFCA
W ramach Warszawskiej Offensywy Teatralnej CZARNA OFFCA, wystąpi jutro (16.06.2004) o godz.19.00 w klubie STODOŁA, przy ul. Batorego 10 - TEATR BRETONCAFFE z przedstawieniem SLAM

Wstęp wolny

Teatr Bretoncaffe

Teatr Bretoncaffe powstał w 2001 roku w Warszawie.
Założyciele i twórcy teatru: Anna Godowska, Sławomir Krawczyński, Dominik Strycharski. Współpracę rozpoczęli w 1999 roku, działając w Stowarzyszeniu Scena 96 zrealizowali wspólnie projekty: Dedal (1999) i Nokturn (2000).

19 grudnia 2001 roku w Teatrze Nowym w Warszawie odbyła się premiera spektaklu Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć. W czerwcu 2002 roku Teatr Bretoncaffe otrzymał za ten spektakl jedną z trzech nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, organizowanego przez Ministerstwo Kultury, Teatr Narodowy i ZASP.


S L A M

Slam to spektakl łączący w parateatralną całość tekst, taniec współczesny i kreowaną na żywo muzykę. Tytuł projektu pochodzi od modnego obecnie zjawiska artystycznego, łączącego w sobie elementy poezji, teatru, performance’u, czasami także muzyki. W Polsce jest ono jeszcze niezbyt dobrze znane, choć zwolna znajduje publiczność. Uważamy to zjawisko za bardzo ciekawe i nasz projekt wyrasta z fascynacji tą formą ekspresji. Slam jest obszarem słowa, swego rodzaju ostoją poezji, jej żywej odmiany, która poszukuje kontaktu z odbiorcami. W naszym projekcie jest to ważny kontekst. Budując komunikat, który ewoluuje od pseudo-politycznej retoryki, poprzez powieściową narrację, liryczne fragmenty, zwykłą mowę, aż do absurdalnej nierealności, chcielibyśmy - mówiąc pokrótce - ukazać plastyczność słowa, jego przeciwstawne bieguny, piękno i brud, zwodniczość, iluzoryczność, a jednocześnie przejawiającą się na różnych poziomach muzyczność. W finałowych fragmentach spektaklu zdania rozpadają się, słowa pękają, rozlatują się na fonemy, sylaby, dźwięki.
Drugim ważnym aspektem przedstawienia jest związek słowa z ciałem. Swoista gra pomiędzy jednym i drugim. W spektaklu SLAM słowo stanie się elementem muzyki, jej częścią składową, tym samym stanie się częścią tańca. Impulsy przebiegają od słowa do ruchu i odwrotnie – gest inicjuje mowę. Kompozycja całości jest właśnie złożoną grą zależności między tymi elementami.
Spektakl wykonuje troje artystów – jeden muzyk/mówca, oraz dwie tancerki/aktorki. Od strony dźwiękowej jest to melanż mowy, przemówienia, krzyku, śpiewu i innych wokalnych technik, oraz piosenki, muzyki elektronicznej i noise’u. Wszystko to osiągane jest na żywo głosem i jego elektroniczną manipulacją w czasie realnym.
Od strony ruchowej jest to konstrukcja, na którą składa się współczesny taniec, elementy tańca butoh, pantomima, oraz eksperymenty z ciałem i jego dynamiką, elementy aktorskie.
SLAM, zgodnie z naszym założeniem, to skondensowany, prawie totalny komunikat w minimalnej formie.

Wykonawcy projektu
Teatr Bretoncaffe
Sławomir Krawczyński – tekst, reżyseria
Dominik Strycharski – działania wokalne, muzyka
Anna Godowska – choreografia, taniec
Anita Wach - taniec


dodał/a: Michał Pawlik
Ludzie Fundacji | Wydawca | Informacje prasowe | Ochrona prywatności | Reklama | |
© 2002 Fundacja Promocji m. st. Warszawy Hosted by jHosting.pl - Java Hosting