Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Biznes

2011.04.17 g. 08:44

Social Business Day

na SGH
19 kwietnia 2011 w Szkole Głównej Handlowej odbędzie się konferencja „Social Business Day“, organizowana przez międzynarodową organizację studencką ShARE.

Celem konferencji organizowanej przez organizację ShARE jest propagowanie idei „Social Business“ i pokazanie całego procesu tworzenia przedsiębiorstwa społecznego, począwszy od potrzeby społecznej poprzez tworzenie modelu biznesowego, aż po finansowanie działalności.

 

Aby osiągnąć ten cel, pragniemy zebrać doświadczenie i wiedzę ze środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych, firm konsultingowych oraz przedsiębiorstw realizujących przedsięwzięcia społeczne“ – powiedział Mateusz Nowak z organizacji ShARE.

 

 

Plan konferencji

 

  • 09.50 - 11.20  
    Pierwszy panel (Czym jest Social Business? Opis głównych założeń i celów funkcjonowania przedsiębiorstw społecznych) – udział przedstawicieli środowiska akademickiego i UNDP
  • 11.30 - 11.40 
    Przerwa, poczęstunek, czas na integrację i wymianę mysli
  • 11.40 - 13.10 
    Drugi panel (Jakie są wyzwania Social Businessu w Polsce?) – Partnerstwo dla Zdrowia oraz WSPAK magazy uliczny
  • 13.10 - 13.40 
    Przerwa, poczęstunek i dyskusje
  • 13.40 - 15.20 
    Warsztaty  zapisy na www.share.org.pl
  • 15.20 - 16.00 
    Przerwa, poczęstunek i dyskusje
  • 16.00 - 17.00 
    Debata na temat: „Ta izba uważa, że rządy powinny realizować programy pomocowe z wykorzystaniem modelu przedsiębiorstwa społecznego, a nie bezpośrednich dotacji

 

O Social Business

 

Social Business polega na prowadzeniu przedsiębiorstwa, którego działalność skierowana jest na rozwiązywanie problemów społecznych przy utrzymaniu efektywności finansowej. Celem takiego przedsiębiorstwa nie jest generowanie dywidend dla właścicieli lecz niesienie pomocy poszczególnym grupom społecznym. Wszystkie zyski jakie zostaną uzyskane są przeznaczane na dalszy rozwój firmy lub bezpośrednio na realizację projektów o użyteczności społecznej. Osoby zajmujące się przedsiębiorczością społeczną to innowatorzy, którzy szukają takich rozwiązań biznesowych, które przyniosą jak największe pozytywne efekty społeczne.

 

O ShARE

 

Sharing Analysis on Regional Economies – Warsaw School of Economics (ShARE WSE) to oddział polski organizacji non-profit zrzeszającej studentów wielu narodowości.

 

Celem organizacji jest lepsze zrozumienie złożoności zagadnień społeczno-ekonomicznych i biznesowych oraz dążenie do zwiększenia dobrobytu społecznego, poprzez dzielenie się wiedzą, rozwój umiejętności i liczne dyskusje, zwieńczone w formie raportów, projektów, konferencji i debat.

 

Merytoryczne zespoły organizacji ShARE pracują w dziewięciu sektorach takich jak: Przedsiębiorczość i innowacje, Energia, Strategie biznesowe, Ekonomia społeczna, Przemysł, Makroekonomia, Finanse oraz Ekonomia rozwoju.

 

ShARE współpracuje w skali globalnej z Credit Agricole oraz Yunus Centre, a także  z wieloma innymi organizacjami w skali lokalnej.

 

www.share-share.org
www.share.org.pl



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy