Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Znikająca Warszawa

2007.01.09 g. 17:56

R-5 Inflancka odchodzi w zapomnienie

Po trzyletniej śpiączce pozostałe tereny zajezdni autobusowej R-5 "Inflancka" zostały przez miasto sprzedane.

Zajezdnia autobusowa Miejskich Zakładów Autobusowych m.st.Warszawy R-5 INFLANCKA mieściła się w Warszawie, przy ul. Inflanckiej 3 (dzielnica Śródmieście).


Była to najstarsza zajezdnia autobusowa w Warszawie.

 

Budowę rozpoczęto pod koniec lat trzydziestych, ale ukończono już po wojnie.
Przez wiele lat zajezdnia przy Inflanckiej pełniła podstawową rolę w obsłudze taboru i miasta. Była to jedyna zajezdnia z pełnym zapleczem technicznym. Przez szereg lat eksploatowano tu prawie wszystkie typy autobusów, jakie pojawiły się w Warszawie.
W latach siedemdziesiątych cały tabor wymieniono na licencyjne Jelcze Berliety PR100 (o nr 3300-3666). Wówczas to działalność zajezdni skupiła się na obsłudze linii w północnych rejonach miasta
W grudniu 1979 r. do R-5 dostarczono pierwsze Ikarusy 280 (2751-2795), a dwa lata później - Ikarusy 260 (solówki o numerach taborowych 1-36). Ostatnie berliety skasowano pod koniec 1983 roku. Ikarusy stanowiły flotę Inflanckiej do połowy lat dziewięćdziesiątych.
Później było różnie. Trafiały się inne autobusy oraz to tu dostarczono jedyny liniowy autobus piętrowy, używany MAN SD202 do obsługi linii turystycznej 100.

 

1.06.2003 zajezdnia została zlikwidowana, a autobusy przeniesiono do pozostałych sześciu zakładów.

 

Terenu po zajezdni nie udało się szybko i korzystnie sprzedać, tak jak to zakładano.
Po wielu problemach pierwszą część kupiłą firma Budimex w grudniu 2005 r.
Uzyskano wówczas kwotę ok. 5 000 zł za metr kwadratowy. Pół roku później rozpoczęło się wyburzanie hal zajezdni.

 

Drugą część zajezdni sprzedano w listopadzie 2006 r. za niespotykaną dotąd w Polsce kwotę 13 600  zł za metr kwadratowy..
Teren ten został sprzedany za 390 600 000 zł.
To rekordowa cena jeżeli chodzi o działki w Polsce.
28 720,59 metrów kwadratowych Zajezdni R-5 kupiła hiszpańska firma Lubasa.
Chce ona zbudować w miejscu dawnej zajezdni apartamentowiec, w którym będzie ponad tysiąc mieszkań. Prawdopodobnie budowa ruszy za rok i zakończy się po 24 miesiącach.


Źródła informacji:

 



Opublikowal: Michał Pawlik
-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy