Imieniny:
Szukaj w serwisieWyszukiwanie zaawansowane

Iluzjon Filmoteki Narodowej

2011.03.10 g. 21:41

Kino z perspektywy kobiet w marcu w Iluzjonie


Z uwagi na przypadający w tym miesiącu Dzień Kobiet, marzec nieodmiennie kojarzy się z paniami. Tak więc również w Iluzjonie nie zabraknie cyklu, który uczciłby kobiety reżyserki.

 W przeglądzie zatytułowanym Z PERSPEKTYWY KOBIET wyświetlimy ponad 20 filmów, w których kobiety prezentują swój punkt widzenia na temat życia, śmierci, miłości, przyjaźni czy wreszcie wojny. Aby przegląd był jak najbardziej reprezentatywny, znalazły się w nim tytuły o dużej rozpiętości geograficznej i czasowej – począwszy od ery niemej i awangardowych filmów Germaine Dulac wyświetlane z muzyką na żywo, po pierwszą w historii zdobywczynię Oscara – Kathryn Bigelow i jej znakomity dramat wojenny The Hurt Locker. Zrealizowane przez kobiety, ale nie zawsze kobiece, kino z różnych zakątków świata – począwszy od USA po rejony bliskowschodnie – zagości na ekranie Iluzjonu w dniach 9 – 30 marca 2011.

 

Z PERSPEKTYWY KOBIET

 

9. III; g. 18.15  STWORZENIA (Les créatures / Varelserna) r. Agnès Varda, Francja/Szwecja 1966 91’
10. III; g. 18.00 ŚWIATŁO (La lumière) r. Jeanne Moreau, Francja 1976  102’
10. III; g. 20.00  KOBIETA SAMOTNA r. Agnieszka Holland, Polska 1981  96’
11. III; g. 20.00  ŚWIĘTY DYM (Holy Smoke) r. Jane Campion, Australia/USA 1999  114’
12. III; g. 18.00  DZIENNIK DLA MOICH DZIECI (Napló gyermekeimnek) r. Márta Mészáros, Węgry 1984 107’
13. III; g. 16.30  BUŁECZKA r. Anna Sokołowska, Polska 1973  86’
13. III; g. 18.15 TAMTA STRONA CISZY (Jenseits der Stille) r. Caroline Link, Niemcy 1996  113’
15. III; g. 18.00  DEBIUTANTKA r. Barbara Sass, Polska 1981  104’
16. III; g. 18.15  BYŁA SOBIE DZIEWCZYNA (An Education) r. Lone Schefig, Wielka Brytania 2009 95’
17. III; g. 18.00  ELEGIA (Elegy) r. Isabel Coixet, USA 2008 108’
17. III; g. 20.00  DZIEWCZĘTA W MUNDURKACH (Mädchen in Uniform)* r. Leontine Sagan, Carl Froelich, Niemcy 1931 86’
18. III; g. 18.00  OPOWIEDZ MI O DESZCZU (Perlez-moi de la pluie) r. Agnès Jaoui, Francja 2008 110’
18. III; g. 20.00  WNIEBOWSTĄPIENIE (Woschożdienije) r. Łarisa Szepitko, ZSRR 1976 108’
19. III; g. 20.00 FILMY GERMAINE DULAC: ARABESKI (Arabesques) * Francja 1928 5’/ UŚMIECHNIĘTA PANI BEUDET (La Souriante Madame Beudet)* Francja 1922 28’/ TEMATY I WARIACJE (Thèmes et variations) * Francja 1928 11’
19. III; g. 20.00 SIECI POPOŁUDNIA (Meshes of the Afternoon) r. Maya Deren, Alexander Hammid, USA 1943  14’
20. III; g. 17.30  THE HURT LOCKER. W PUŁAPCE WOJNY (The Hurt Locker)
   r. Kathryn Bigelow, USA 2008 131’
22. III; g. 18.00  MIĘDZY SŁOWAMI (Lost in Translation) r. Sofia Coppola, Japonia/USA 2003 102’
22. III; g. 20.00  KARMEL (Sukkar banat) r. Nadine Labaki, Francja/Liban 2007 95’
23. III; g. 18.00  SENNOŚĆ r. Magdalena Piekorz, Polska 2008  110’
24. III; g. 17.15  TOROWISKO r. Urszula Urbaniak, Polska 1999  83’
24. III; g. 19.00  WRONY r. Dorota Kędzierzawska, Polska 1994  68’
24. III; g. 20.15 TRIUMF WOLI (Triumph des Willens)* r. Leni Riefenstahl, Niemcy 1934 110’
25. III; g. 18.15 O CZYMŚ INNYM (O něčem jiném) r. Vera Chytilová, Czechosłowacja 1963 83’
26. III; g. 18.15  ORLANDO (Orlando) r. Sally Potter, Wlk. Brytania/Rosja 1992  94’
27. III; g. 17.45  ONO r. Małgorzata Szumowska, Niemcy/Polska 2004  111’
29. III; g. 18.00  BIAŁE MAŁŻEŃSTWO r. Magdalena Łazarkiewicz, Polska 1992  98’
29. III; g. 20.00 LOURDES (Lourdes) r.  Jessica Hauser, Austria/Francja/Niemcy 2009  96’
30. III; g. 18.30  ODWIEDŹ MNIE WE ŚNIE r. Teresa Kotlarczyk, Polska 1996  73’
31. III; g. 18.00 OSTATNI ETAP r. Wanda Jakubowska, Polska 1947  109’
31. III; g. 20.00 AMOK r. Natalia Koryncka-Gruz, Polska 1998  105’

 

Ponadto w marcu nie zabraknie również włoskiej klasyki. A to z powodu dwóch wydarzeń – cyklu KINO/TEATR oraz MISTRZOWSKIEGO TRYPTYKU FEDERICO FELLINIEGO, w którym znalazły się tak znakomite filmy jak Amarcord, Rzym i Noce Cabirii.


Tym razem, 15 marca o 20.00, we wspólnym cyklu Filmoteki Narodowej oraz Teatru Narodowego KINO/TEATR wyświetlimy jeden z najlepszych obrazów skandalizującego twórcy Piera Paolo Pasoliniego – Król Edyp. Wykład o filmie zrealizowanym na podstawie antycznej sztuki Sofoklesa, ale rozgrywającym się na trzech płaszczyznach czasowych, zilustrowanym muzyką Wolfganga Amadeusza Mozarta, wygłosi Agnieszka Jakimiak.


Kino Iluzjon Filmoteki Narodowej
Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, wejście A

Bilety do nabycia w kasie kina Iluzjon w cenie 11 – 13 zł
tel.: 22 646 12 60 (czynny na pół godziny przed pierwszym seansem)



-
Serwis oprogramował Jacek JabłczyńskiCopyright(c) 2002 - 2014 Fundacja Promocji m. st. Warszawy